mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Dersin tanıtımı ve gerekli malzemelerin duyurulması |
2 | Moda Mekanizması: Moda, Trend ve Stil | Anlatım: Fashion Forecasting, Evelyn Brannon, Fairchild pub. 2010.,Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007.,The Trend Forecaster’s Handbook, Martin Raymond, Laurence King, 2010, Pazar/ vitrin analizleri ve güncel moda dergileri +Ödev I: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması |
3 | Trend Analizi: Sezonun değerlendirmesi | Ödev I in sunumu+Anlatım:Fashion classics from Carlyle to Barthes, Michael Carter,Bloomsbury academic pub., 2003., Fashion as Communication, Malcolm Barnard,Routledge, 2002 +Ödev II: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması |
4 | Modanın Yaşam Döngüsü: Trendin gelişimi | Ödev II’nin sunumu+ anlatım: Fashion Forecasting, Evelyn Brannon, Fairchild pub. 2010., Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007., The Trend Forecaster’s Handbook, Martin Raymond, Laurence King, 2010.,Fashion Trends, Eundeok Kim, Ann Marie Forie ve Hyejeong Kim, Berg pub, 2011: Ödev III: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması |
5 | Öngörü ve Geriye Bakış | Ödev III’ün sunumu +anlatım: Fashion Forecasting, Evelyn Brannon, Fairchild pub. 2010., Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007., The Trend Forecaster’s Handbook, Martin Raymond, Laurence King, 2010.,Fashion Trends, Eundeok Kim, Ann Marie Forie ve Hyejeong Kim, Berg pub, 2011+ Ödev IV: konuyla ilgili hikaye panosunun hazırlanması |
6 | Moda pazarları ve düzeyleri | Ödev IV’ün sunumu+ anlatım: Fashion Forecasting, Evelyn Brannon, Fairchild pub. 2010., Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007., The Trend Forecaster’s Handbook, Martin Raymond, Laurence King, 2010.,Fashion Trends, Eundeok Kim, Ann Marie Forie ve Hyejeong Kim, Berg pub, 2011.,Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender and Identity in Clothing,Diana Crane, University of Chicago press, 2000+ Ödev V: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması |
7 | Moda Tüketicisi ve yaşam biçimi analizi | Ödev V’in sunumu+anlatım: Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender and Identity in Clothing ,Diana Crane ,University of Chicago press, 2000., Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007.,Lifestyles, David Chaney, Routledge, 1996: Ödev VI: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması |
8 | Modanın Benimsenme Süreçleri | Ödev VI’nın sunumu+ anlatım: Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender and Identity in Clothing ,Diana Crane ,University of Chicago press, 2000., Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning,Annette Lynch, Berg pub, 2007, The Trend Forecaster’s Handbook, Martin Raymond, Laurence King, 2010.,Fashion Trends, Eundeok Kim, Ann Marie Forie ve Hyejeong Kim, Berg pub, 2011 Fashion classics from Carlyle to Barthes, Michael Carter,Bloomsbury academic pub., 2003., Fashion as Communication, Malcolm Barnard,Routledge, 2002, + Ödev VII: konuyla ilgili hikaye panolarının hazırlanması+ Tüm hikaye panolarının bulunduğu dosyanın hazırlanması |
9 | Final Projesine Giriş | Ödev VII’nin sunumu +Önceki yılların trend sunumlarından örnekler |
10 | Geleceği Öngörmek: Kültürel Etkiler | Ödev I-VII arası hikaye panolarının olduğu dosyanın teslimi +Modayı etkileyen sosyal ve kültürel faktörlerin analizi: güncel sanat, edebiyat, sinema ,müzik eğilimleri& yaşam biçimi analizleri |
11 | Kavramsal Çerçeve | Trendin ana temasının ve kavramsal çerçevesinin belirlenmesi: hikaye panosu |
12 | Sektörel Tanım ve Moda haritası | Trendin belirlenen sektörde ulusal ve uluslararası pazardaki etkisinin araştırılması |
13 | Görünüm: Stil, Renk , çizgi, kumaş ve aksesuar eğilimleri | Trendin içinde bulunduğumuz sezon açısından güçlü bir eğilim olduğunun kanıtlanması: moda merkezlerindeki defileler , dergi ve bloglardan trending görünümünün belirlenmesi |
14 | Trendin Sunumu: İletişim | Sunum teknikleri ve trendin anlatımı üzerine çalışma |
15 | Proje Sunumu: Final değerlendirmeleri | Multimedia ortamda hazırlanan trend projesinin sunumu ve degerlendirmesi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Promostyl, Peclers Magazines:Arredamento,Burda,Tasarım,Bambini Collezioni & 03 Baby,BloomA View of Flowers,Blueprint,Book Moda Uomo,Collezioni Accessori / Sup:Bag Collezioni Shoes,Collezioni DonnaCollezioni Donna Alta Moda,Collezioni DonnaCollezioni Houte Couture,Collezioni DonnaCollezioni Pret A Porter,Collezioni Trends,Domus,Modo,Mood,Textile View Magazine,Uomo Collezioni,Uomo Vogue (L'),View on Color/ Incorps/ Inview,Vogue Italia,Wired,Zoom On Fashion Trends |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 7 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 7 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 11 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest